Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Maria Jensen - 14 februari 2013 17:31

 


2 portioner

* 2,5dl vispgrädde

* 2tsk vaniljsocker med äkta vanilj i

* 2 gelatinblad

* 2msk strösocker

* daim


1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten i ca 10min.

2. Värm grädden, den ska ej koka, i ca 10min. Häll i vaniljsockret och strösockret och rör om.

3. Ta sedan ut gelatinbladen och krama ur dem all vätska och rör i gelatinbladen så dem smälter i grädden.

4. Häll i grädden i portionsformar och strö sedan över krossad daim.

5. Låt stå i kylskåpet i minst 4h.

Av Maria Jensen - 14 februari 2013 14:24

Hej!

Jag har införskaffat massa fint till min bakning från Tupperware, så jäkla bra :)


   




 

En bakduk i silikon




    

Små burkar som man har till utformining av förrätter och desserter, det kommer bli riktigt snygga upplägg :)




 

En riktigt stor skål! Den största jag sett :)




Av Maria Jensen - 14 februari 2013 10:01

Hej

Nu står den mumsiga pannacottan i kylen :) Den ska ju dock inte ätas förrens om flera timmar men denna efterrätt kräver en hel del förberedelser o därför ska den stå i kylen o stelna och det tar ju ett tag :) 

Jag hade tänkt göra den sockerfri men det blev lite svårt... jag tror inte den skulle bli så god då... alldeles för mkt grädde i smaken... Men ni ska få bilder o recept sen :)

Av Maria Jensen - 14 februari 2013 08:42

 

Ha en riktigt romantisk o mysig Alla hjärtans dag nu :) Själv har jag nyss gett sambon en fin blombukett o ett fint kort o sen ikväll ska vi laga god mat:

* Färsbiffar med fetaost, ruccola, bearnaisesås

* pannacotta med vanilj och bärsås

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards